Het doel van OOMT? Bedrijven in de mobiliteitsbranche klaarstomen voor de toekomst. En met mobiliteit wordt alles bedoeld dat op 2 of 4 wielen rijdt. Deze opdracht ging specifiek over de auto. En wel een met een stekker. OOMT wilde ervoor zorgen dat werkgevers, werknemers en nieuw talent goed inzicht krijgen in de impact van elektrificatie op hun werk. De vraag aan ons: creëer een bewustwordingscampagne over de gevolgen van elektrificatie inde mobiliteitsbranche. Wij zouden Richtingmakers niet zijn als we uiteindelijk met een idee kwamen dat nèt even anders is.
We deden een staaltje omdenken. Waarom zou je vakmensen de gevolgen van elektrificatie uítleggen, als je het ook kan laten zíen? Beeldenzeggen immers meer dan woorden. Zeker voor doeners als deze. Maar dat doen we dan wel met een vleugje hypermoderniteit: de VR-experience! Samen met OOMT en de visuele technologie-experts van C4Real dachten we na over 4 virtual reality-werelden: van een VR-omgeving met enkel benzine en diesel tot die met de garage van de toekomst. Maar het idee stopte natuurlijk niet bij virtueel rondkijken in de toekomst. Na de ervaring met de bril die je letterlijk in een andere wereld zette, ging het weer over het hier en nu. Met coaches en adviseurs van OOMT die klaarstonden om met leidinggevenden en medewerkers over dit onderwerp in gesprek te gaan. Wat betekent elektrificatie voor jou, het team en het bedrijf? Hoe kun jij opladen voor de toekomst?
De samenwerking tussen de 3 partijen bracht de VR-werelden langzaam tot leven. Daarnaast focusten wij ons vooral op de campagne eromheen: van energieke socialmediaposts en pakkende content voor de website tot het bieden van advies en handjes bij de lancering.
Laat dat stiekem maar weg! We zijn ongelofelijk trots op het eindresultaat van dit project. OOMT heeft nu een krachtig middel – en de juiste bril in handen om langs te gaan bij medewerkers uit de mobiliteitsbranche. En om vervolgens de juiste gesprekken te voeren over de toekomst en welke veranderingen noodzakelijk zijn. Daar kan OOMT letterlijk mee vooruit! En niet alleen wij zijn blij: direct na het lanceren van de campagne stroomden de aanmeldingen voor de VR-experience binnen! Als kers op de taart gingen we daarna alweer volop aan de slag met een nieuw project voor OOMT. Dit keer speciaal voor trucks. Toettoet! (sorry, we konden het niet laten).
Het doel van OOMT? Bedrijven in de mobiliteitsbranche klaarstomen voor de toekomst. En met mobiliteit wordt alles bedoeld dat op 2 of 4 wielen rijdt. Deze opdracht ging specifiek over de auto. En wel een met een stekker. OOMT wilde ervoor zorgen dat werkgevers, werknemers en nieuw talent goed inzicht krijgen in de impact van elektrificatie op hun werk. De vraag aan ons: creëer een bewustwordingscampagne over de gevolgen van elektrificatie inde mobiliteitsbranche. Wij zouden Richtingmakers niet zijn als we uiteindelijk met een idee kwamen dat nèt even anders is.
We deden een staaltje omdenken. Waarom zou je vakmensen de gevolgen van elektrificatie uítleggen, als je het ook kan laten zíen? Beeldenzeggen immers meer dan woorden. Zeker voor doeners als deze. Maar dat doen we dan wel met een vleugje hypermoderniteit: de VR-experience! Samen met OOMT en de visuele technologie-experts van C4Real dachten we na over 4 virtual reality-werelden: van een VR-omgeving met enkel benzine en diesel tot die met de garage van de toekomst. Maar het idee stopte natuurlijk niet bij virtueel rondkijken in de toekomst. Na de ervaring met de bril die je letterlijk in een andere wereld zette, ging het weer over het hier en nu. Met coaches en adviseurs van OOMT die klaarstonden om met leidinggevenden en medewerkers over dit onderwerp in gesprek te gaan. Wat betekent elektrificatie voor jou, het team en het bedrijf? Hoe kun jij opladen voor de toekomst?
De samenwerking tussen de 3 partijen bracht de VR-werelden langzaam tot leven. Daarnaast focusten wij ons vooral op de campagne eromheen: van energieke socialmediaposts en pakkende content voor de website tot het bieden van advies en handjes bij de lancering.
Laat dat stiekem maar weg! We zijn ongelofelijk trots op het eindresultaat van dit project. OOMT heeft nu een krachtig middel – en de juiste bril in handen om langs te gaan bij medewerkers uit de mobiliteitsbranche. En om vervolgens de juiste gesprekken te voeren over de toekomst en welke veranderingen noodzakelijk zijn. Daar kan OOMT letterlijk mee vooruit! En niet alleen wij zijn blij: direct na het lanceren van de campagne stroomden de aanmeldingen voor de VR-experience binnen! Als kers op de taart gingen we daarna alweer volop aan de slag met een nieuw project voor OOMT. Dit keer speciaal voor trucks. Toettoet! (sorry, we konden het niet laten).