Tijd om daar verandering in te brengen! Next Level Dokter is een maatschappelijk initiatief om de artsenberoepen buiten het ziekenhuis steviger op de kaart te zetten bij geneeskundestudenten en basisartsen. En nee, het is niet de bedoeling om deze jonge professionals een keuze op te dringen. Of om beroepen binnen het ziekenhuis af te raden. Wél krijgen aanstormende specialisten op deze manier een compleet beeld van alle mogelijkheden die er zijn. Zo kunnen ze uiteindelijk kiezen voor het beroep dat het echt bij hen past. Een opdracht waar ons Richtingmakers-hart sneller van gaat kloppen!
Beginnen bij het begin: een concept. Het concept geeft richting aan de boodschap, vormgeving en uitvoering, zodat alles samenhangend en impactvol is. Vanuit daar hebben wij de strategie verder ontwikkeld en vormgegeven, waarbij we de vertaalslag maakten naar een sterke online en deels offline campagne.
Als externe campagneleider bepalen we samen met Next Level Dokter de koers (of passender: de richting;-)). Deze structureren en bewaken we. En achter de schermen zorgen we dat alle onderdelen van de campagne soepel verlopen. We verbinden partners, bewaken deadlines en zorgen ervoor dat er continu nieuwe impulsen zijn. Alles met het doel om steeds meer geneeskundestudenten en basisartsen een goed beeld te geven van de artsenberoepen buiten het ziekenhuis, zodat zij een keuze kunnen maken die écht bij hen past.
Tijd om de doelen waar te maken! We ontwikkelen contentstrategieën, zorgen voor de creatie van materiaal, maken (content)planningen, coördineren samenwerkingen, begeleiden de promotiestrategie voor advertising én we zetten campagnes op en evenementen neer.
Vervolgens maken we de vertaling naar impactvolle content op Instagram, LinkedIn en TikTok. Van een werkdag in het leven van bijvoorbeeld een vertrouwensarts tot terugkerende doktersdilemma’s. En alles wat we maken, snijden we op maat voor de doelgroep én maken we passend voor het specifieke (social)kanaal. Zo ontwikkelen we verhalen die echt en persoonlijk zijn, geven we concrete informatie en maken we content die makkelijk weghapt.
De volgende stap? In 2025 bouwen we verder met een heldere, vernieuwde strategie. We verdiepen de content om artsen in spé nog gerichter en concreter inzicht te geven in hun carrièremogelijkheden buiten het ziekenhuis. Dat doen we met storytelling, verdiepende campagnes en nog meer interactie met de doelgroep. Zo laten we zien hoe je als arts impact maakt midden in de samenleving en geven we geneeskundestudenten en basisartsen de kans een beroep te kiezen dat écht bij ze past.
Next Level Dokter is meer dan een bron van informatie; het is een beweging die laat zien dat artsen midden in de samenleving onmisbaar zijn. Én dat de artsenberoepen buiten het ziekenhuis stuk voor stuk de moeite waard zijn om te overwegen.
We werken dagelijks aan het versterken en uitbouwen van deze beweging. Dankzij de campagne en met hulp vaneen heleboel partners, opleidingen én ambassadeurs die zich presenteren als next level dokter, zorgen we ervoor dat Next Level Dokter zich als een ‘koffievlek’ steeds verder verspreidt. Een koffievlek ja, want studenten drinken nu eenmaal liters koffie tijdens hun colleges. Dat doen ze bovendien in groten getale uit de koffiebeker van Next Level Dokter!
Door strategische keuzes, consistente zichtbaarheid en creatieve campagnes oriënteren steeds meer geneeskundestudenten en basisartsen zich via Next Level Dokter op hun next step. De basis voor een weloverwogen beslissing voor hun toekomst. En dat maakt ons enorm trots!