De opdracht van SBOH was duidelijk: een nieuwe corporate website. SBOH is werkgever van ruim 3500 aios (artsen in opleiding) en financier van 12 opleidingen. Ze ondersteunen aios van verschillende opleidingen, maar ook opleiders, opleidingsinstituten en partners en zorgen ervoor dat zij zich volledig kunnen focussen op de opleiding. Dit betekent ook dat de website van SBOH uiteenlopende doelgroepen met verschillende wensen en vragen moet bedienen. Dat bleek dus best een puzzel!
Hoe zorg je ervoor dat iedereen snel de juiste informatie vindt, zonder dat de site onoverzichtelijk wordt? Daar kwamen verschillende sessies voor aan te pas. We doken tijdens deze sessies in de hoofden van verschillende gebruikers. Wat hoopt een aios bijvoorbeeld snel te vinden op de site? En wat is de informatiebehoefte van een opleider? Door de juiste vragen te stellen, goed de oren te spitsen en na te denken over de ideale klikpaden, hebben we de puzzel uiteindelijk weten te leggen.
Het resultaat? Een mooi concept, goed doordacht op het gebied van bijvoorbeeld de homepage, toptaken, informatiebundeling en zoekbalk. Met als voornaamste idee: je kunt als bezoeker filteren, filteren en nog eens filteren, zodat je alleen informatie ziet die voor jou relevant is.
Concept? Check! Tijd voor de uitvoering. We dachten vanuit het concept na over de structuur van de pagina’s en de grafische stijl. Met al onze input ging partner Involvit aan de slag. Zij stortten zich op het design en het daadwerkelijk bouwen van de website.
En ook wij stonden allesbehalve stil. Terwijl het concept design document vorm kreeg, zorgde de nieuwe structuur ervoor dat er heel wat nieuwe content moest komen. We gingen aan de slag met het schrijven, herschrijven en herplaatsen van een enorme hoeveelheid teksten. Er werd flink wat getikt, geknipt en geplakt. Om alles goed te coördineren, richtten we een Trellobord in voor het verzamelen van content, het volgen van de voortgang en het bewaken van deadlines. En natuurlijk hielden we wekelijkse check-ins met SBOH, want afstemming met de klant vinden wij essentieel.
Dit alles was niet voor niets. SBOH heeft nu een hele overzichtelijke website die alles biedt wat de verschillende doelgroepen nodig hebben.
Samen met SBOH hebben we een concept neergezet dat werkt. Een website die precies doet wat-ie moet doen: iedereen snel en efficiënt naar de juiste info sturen. En ja, daar zijn we trots op!
En wat ons extra fier maakt: wij zijn structureel partner van SBOH. Zo zijn we extern campagneleider van maatschappelijk initiatief Next Level Dokter en houden we ons daarnaast ook bezig met bijvoorbeeld:
-LinkedIn content;
-Het huisstijlhandboek en andere ontwerpvraagstukken;
-Video’s en animaties;
-En nog veel meer leuke klussen!
Een samenwerking om meer dan trots op te zijn!
Samen met SBOH hebben we een concept neergezet dat werkt. Een website die precies doet wat-ie moet doen: iedereen snel en efficiënt naar de juiste info sturen. En ja, daar zijn we trots op!
En wat ons extra fier maakt: wij zijn structureel partner van SBOH. Zo zijn we extern campagneleider van maatschappelijk initiatief Next Level Dokter en houden we ons daarnaast ook bezig met bijvoorbeeld:
-LinkedIn content;
-Het huisstijlhandboek en andere ontwerpvraagstukken;
-Video’s en animaties;
-En nog veel meer leuke klussen!
Een samenwerking om meer dan trots op te zijn!